W drzemce siła!

Czy warto pozwolić sobie na krótką drzemkę w ciągu dnia? Niestety – drzemka kojarzy nam się najczęściej z lenistwem i stratą czasu. Jeśli uważasz, że krótki odpoczynek w ciągu dnia jest zbędny i nieekonomiczny, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

W czasach ciągłego zabiegania i zmęczenia drzemka jest najlepszym sposobem na szybką i co najważniejsze – skuteczną regenerację sił. Tylko półgodzinna drzemka po nieprzespanej nocy w zupełności wystarcza, aby zaburzone funkcje naszego organizmu wróciły do normy! Krótki wypoczynek w efekcie ułatwia koncentrację i daje energię do dalszego działania.

Drzemka na zdrowie

Regularne drzemki mają również działanie zdrowotne – obniżają poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu, przyczyniającego się w nadmiarze do wielu chorób. Dzięki temu nasz organizm uspokaja się, a nasze samopoczucie znacznie się poprawia. Codzienne krótkie drzemki pomogą nam denerwować się znacznie mniej, a co za tym idzie – być pełnym pozytywnej energii. Odpoczynek uspokaja i wycisza organizm, zmniejszając ryzyko zawału, udaru i innych chorób związanych z układem krążenia.

Warto drzemać!

Drzemki zdecydowanie zalecane są dla osób uczących się. Podczas snu w mózgu zachodzą procesy umożliwiające zapamiętywanie przyswojonego materiału (konsolidacja śladów pamięciowych). Szybki „restart” w postaci drzemki regeneruje umysł i pobudza do aktywniejszego działania.

A w nocy?

Wiele osób rezygnuje z odpoczynku w ciągu dnia w obawie przed bezsenną nocą. Nic bardziej mylnego! Jedyną rzeczą, o której trzeba pamiętać, to unikanie drzemania na 3 godziny przed pójściem spać.

Poprawna drzemka

Martwisz się, że pół godziny to za mało, żeby wyciszyć organizm i zdążyć zasnąć? Po pierwsze postaraj się, aby Twojego odpoczynku nie zakłócał hałas. Możesz lekko przyciemnić pokój i włączyć muzykę relaksacyjną. Pamiętaj, aby drzemka nie trwała dłużej niż pół godziny. W przeciwnym przypadku obudzisz się zmęczony, ponieważ wybudzisz się nie z fazy REM, tylko z fazy głębokiego snu.

Dla tych, którzy lubią wiedzieć więcej

Wyróżniamy aż 4 typy drzemki:

  • Nano–drzemka. Trwająca zaledwie kilka sekund, np. przysypiając podczas podróży.
  • Micro–drzemka. Podobnie jak we wcześniejszym przypadku, spontaniczne zaśnięcie, trwające jednak dłużej, bo od 2 do 5 minut.
  • Drzemka. Właściwa, trwająca około pół godziny, bardzo korzystna dla organizmu, regenerująca i niwelująca zmęczenie.
  • Drzemka leniwa. Przypomina normalne spanie, trwa ok. 50–90 minut, pozwala osiągnąć stadium REM.

Zdecydowanie polecamy drzemkę, dla zdrowia i regeneracji, oczywiście na dobrym materacu!

Witamy na stronie Sembella

Używamy plików cookies, aby zapewnić Państwu najlepsze działanie naszej strony. Pliki te służą m.in. do rozpoznawania Państwa za każdym razem, gdy odwiedzacie naszą stronę, a także pomagają naszemu zespołowi dowiedzieć się, które części strony są dla Państwa najciekawsze i najbardziej użyteczne. Mogą Państwo dowiedzieć się więcej na temat używanych przez nas plików cookies i ich zastosowań.

Witamy na stronie Sembella   Oświadczenie Recticel w sprawie plików cookies

Firma Recticel używa plików cookies, aby uczynić przeglądanie strony łatwiejszym i przyjemniejszym, a także aby lepiej dopasowywać zawartość stron i aplikacji do Państwa potrzeb i preferencji. Mogą Państwo zablokować pliki cookies, ale niektóre z naszych stron i aplikacji (mobilnych) mogą nie działać optymalnie bez nich. Klikając przycisk „Zgadzam się”, udzielają nam Państwo formalnej zgody na używanie plików cookies zgodnie z oświadczeniem. Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym momencie, zmieniając ustawienia plików cookies w swojej przeglądarce internetowej.

Aby dowiedzieć się więcej, mogą Państwo zapoznać się z Informacją dotyczącą prywatności firmy Recticel, gdzie znajdują się informacje na temat praw przysługujących Państwu, jeśli Państwa dane osobiste, w tym pliki cookies, są przetwarzane.